בדיקות מים הן בדיקות חשובות מאוד לבריאות שלנו. הרי כל אחד יודע שהגוף שלנו מורכב מ-70 אחוז נוזלים, ומים הם מרכיב מאוד חשוב בתזונה שלנו, וקריטיים לבריאות שלנו. 

לשמחתנו, איכות המים במדינת ישראל היא בין הגבוהות בעולם, והרשויות מקפידות על בדיקות תקופתיות של איכות מי השתיה שלנו. 

יחד עם זאת, חשוב לדעת שהאחריות של הרשויות השונות – בין אם מדובר במשרד הבריאות, בחברת מקורות או ברשות המקומית – מסתיימת כאשר המים מגיעים לברז הראשי של הבניין או הבית. 

במהלך זרימת המים בצינורות הבניין הם עלולים לצבור משקעים שונים עד שהם מגיעים לברז שלנו במטבח. 

עד שנות ה-80, צינורות המים בבנייני ובבתי מגורים היו עשויים ממתכת שהלכה והחלידה עם השנים. החלודה הזאת חדרה למי השתייה, וגרמה לזיהום מים בבתים רבים.

אם מדובר על צנרת שמכילה גם עופרת, חשוב לדעת שמדובר בחומר רעיל ומסוכן. לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקות מים גם בתוך הבית, כדי לוודא שהמים שאנחנו שותים הם בריאים ואין בהם משקעים מסוכנים. 

בנוסף, עם כל כמה שהמים בישראל איכותיים, תמיד יכול להיות שגורם כלשהו יתרשל בתפקידו, או לא יבצע בדיקה נכונה באזור הבית שלנו, ובפועל אנחנו נשתה מים שאינם זכים ובריאים. 

כיצד מבצעים בדיקות מים?

כדי לעשות בדיקות מים, יש לפנות לגורמים מקצועיים שעושים זאת מהשלב הראשון ועד השלב האחרון. כדי לוודא שהדגימה טובה, חשוב לאסוף את המים בכלי סטרילי לחלוטין. 

זו הסיבה שבגינה לא ניתן לקחת מים בכלי כלשהו ולהביא אותם למעבדה, אלא יש צורך באנשי מקצוע מיומנים שיבואו הביתה לדגום את מי השתיה. 

הדוגמים המקצועיים יגיעו לביתך עם ערכת בדיקת מים מאושרת לשימוש, על מנת לקחת את מי השתיה בבית לבדיקה במעבדה מוסמכת. 

במסגרת הבדיקות, המעבדה המקצועית בוחנת את איכות המים ואת הרמות המיקרוביולוגיות והכימיות. כל הפעולות האלה מבוצעות לאחר חיוטי המים.

בדיקות מים נעשות על פי מתודה מסודרת, ברורה ומוסכמת על גורמי מדע וגורמי בריאות בישראל. זאת, כדי שכל אחד יוכל לדעת אם המים שהוא שותה הם תקינים או לא. 

בדיקות מים כימיות

במסגרת הבדיקות האלה, עורכת המעבדה בדיקות אנליטיות לאיכות המים, במסגרתן נבדקים מוליכות המים, ממסים שאריתיים, ציאנידים ו-Total Organic Carbon. בנוסף, הבדיקות האלה נועדו לאתר זיהוי של ריכוזים נמוכים של מתכות.

בדיקות מים מיקרוביולוגיות

במסגרת הבדיקות האלה, המעבדה מחפשת חיידקים פתוגניים מסוגים שונים שעלולים להעיד על זיהום או על מים שאינם נקיים דיו לשימוש. 

איזה סוגי בדיקות מים קיימים?

ישנם הרבה סוגים של בדיקות מים, מהסיבה הפשוטה שיש הרבה סוגים ושימושים שונים למים. מי השתיה צריכים להיות באיכות גבוהה יותר מאשר המים במקלחת של חדר הכושר, לדוגמא. 

כאן נפרט את סוגי בדיקות המים השונות שניתן לבצע.

בדיקת מי שתיה

בדיקת מי השתיה נערכת על פי תקנים מעודכנים שקובע משרד הבריאות, בהתאם להמלצות גורמי בריאות ורפואה. התקנים האלה מתעדכנים מעת לעת, ומעבדות מקצועיות פועלות בהתאם לתקנים האלה והן מתעדכנות בשינויים ובהתפתחויות השונות בתחום. 

בדיקת מי נופש

הבדיקה הזאת נועדה למקומות שונים, כמו חדר הכושר שציינו מקודם. הבדיקה הזאת מתאימה למקורות מים שונים כגון נחלים ומי-ים, בריכות שחייה ומקוואות. 

מדי פעם אנו שומעים בחדשות שהרשויות סגרו לרחצה חוף מסוים, או שהם אוסרים כניסה למים בנחל כלשהו בארץ. ההוראות האלה מתקבלות לאחר שהתקבלו תוצאות עם ממצאים חריגים במים.

בדיקת מי תהום

חלק ממי השתייה בישראל מגיע ממי התהום, ולכן יש לבדוק אותם מדי פעם. 

במידה ואתם מעוניינים בהצעת מחיר לבדיקת מי השתייה אצלכם בבית או בעסק, השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *